Canalys Channels Forum 2016: nowości

05 Dec


Canalys Channels Forum to jak zwykle miejsce, w którym branża IT ma okazję przyjrzeć się nadchodzącym trendom na rynku IT. Mieliśmy okres fascynacji „SaaS-em” (Software as a Service), „IaaS” (Infrusctructure as a service”, „PaaS-em” (Platform as a Service). Teraz czas na Device as a Service, czyli „DS” (być może skrót ten brzmieć inaczej, wyklaruje się zapewne z biegiem czasu i rozwojem usługi). To model sprzedaży sprzętu i usług, który promuje od niedawna HP. Polega na tym, że producent dostarcza innowacyjne urządzenia, zarządzanie ich cyklem życia, oraz ekspertyzę i usługi. Ma to być kompletne rozwiązanie rozliczane od stanowiska. W ten sposób klient wie, jakie będzie jego miesięczne obciążenie finansowe.

Device as a Service utrzyma budżet w ryzach

Dlaczego Device as a Service ma się sprawdzić? Systemy i usługi IT stają się coraz bardziej skomplikowane. Coraz więcej urządzeń przypada na jednego użytkownika (ze względu na mobilność), więcej też jest różnych środowisk, którymi trzeba zarządzać. Ponadto sprzęt się starzeje, W przypadku niektórych firm jest on rozsiany po różnych miejscach globu. Oprócz tego menadżerowie IT borykają się z coraz większą liczbą faktur od dostawców. Trudniej w ten sposób utrzymać budżet w ryzach.

Device as a Service ma być odpowiedzią na te bolączki. Klient ma otrzymywać jedną fakturę za pełne rozwiązanie. Jak sprawdzi się ta oferta w praktyce? Trudno liczyć, że firmy zdecydują się polegać na rozwiązaniach, pochodzących tylko od jednego dostawcy. Być może w części sytuacji propozycja DS może okazać się efektywna kosztowo.

Pecety się zmieniają

Jakie jeszcze nowe trendy da się zaobserwować? Na pewno coraz większą ewolucję na rynku pecetów. Ich sprzedaż spada od kliku lat, chociaż, ja twierdzi Gianfranco Lanci, wiceprezes i chief operating officer Lenovo, w ciągu 2 ostatnich miesięcy spadki wyhamowały. Producenci muszą jednak nadal podejmować wyzwania, by zachęcić klientów do zakupu.

Powoli zbliża się praktyczna adaptacja produktów dostosowanych do Virtual Reality (pytanie, kiedy dostawcy treści, bazujących na VR, zaproponują użytkownikom ich wystarczającą ilość). Według niektórych prognoz produkty VR mają zacząć się rozpowszechniać już w końcówce tego roku.

Warto też zwrócić uwagę, jak zmienia się kategoryzacja produktów. Lenovo wprowadziło we wrześniu na rynek urządzenie Yoga Book, które ani nie jest tabletem, ani laptopem. To rodzaj cienkiej „książki” z holograficzną klawiaturą i ciekawymi funkcjonalnościami. Jak więc zakwalifikować taki produkt?

 

– Najlepiej patrzeć na produkty z punktu widzenia funkcji, które mają spełniać – tłumaczy Pascal Bourguet, EMEA Vice-President Channel&PCG Product Marketing Lenovo. – Takie produkty, jak Yoga Book mają służyć do coraz szybszej i efektywniejszej konsumpcji treści w sieci. Laptopy natomiast służą do tworzenia tych treści.

Warto obserwować rynek, ponieważ sytuacja na nim jest płynna. Wszystko wskazuje na to, że do gry w pełni wraca Dell EMC po fuzji.

– Jesteśmy leaderem w wielu segmentach: rozwiązaniach serwerowych, storage’owych, softwarze chmurowym, wirtualizacji (z głównym partnerem VMware’em), infrastrukturze hyperkonwergentnej, bezpieczeństwie – mówił Michael Dell podczas dzisiejszej sesji na Canalys Channels Forum 2016. – Wydajemy na badania i rozwój 2 razy więcej niż konkurencja. Wszystko to z udziałem kanału partnerskiego.

Digitizacja – nowa strategia Cisco

Z kolei przedstawiciele Cisco kładli nacisk na swoją nową strategię, która opiera się na haśle digitalizacji (digitiziation). Wg producenta cyfryzacja to nie tylko zagadnienie technologiczne. To trend, proces, które obejmuje całe społeczeństwa. Wpływa na sposób, w jaki pracujemy, odpoczywamy, bawimy się, przemieszczamy, itd. Cisco widzi swoją rolę w tym procesie jako dostawca technologii, która łączy ludzi i rzeczy, a jednocześnie nadaje danym nowe znaczenie, zapewniając im bezpieczeństwo. Punktem centralnym tego zadania są sieci, w których Cisco specjalizuje się od początku, czyli od 30 lat. Producent przewiduje, że w 2016 r. ilość ruchu danych w sieci  wyniesie 1 zettabajt. Za 3 lata zaś 4 mld ludzi będzie miało dostęp do internetu. Natomiast w 2020 do sieci będzie włączonych 50 mld urządzeń. To jest właśnie punkt wyjścia do digitalizacji wszystkiego, co możliwe. Szczegółowo opowiadał o tym m. in. Milo Schacher, Vice President, szef EMEAR Partner Organization podczas wydarzenia Canalys Channels Forum 2016.

 

Canalys Channels Forum to coroczna konferencja i bezpośrednie spotkania przedstawicieli branży IT. Organizatorem jest brytyjska firma analityczna Canalys.


Source: www.itpolska-news.pl/canalys-channels-forum-2016-nowosci/

 

Share this